Nauka dla Społeczeństwa

29.03.2024
PL EN
25.11.2020 aktualizacja 25.11.2020

Podkarpackie/ Studenci uczą się spawania w wirtualnym symulatorze

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

Studenci wydziału mechaniczno-technologicznego Politechniki Rzeszowskiej w zamiejscowym ośrodku w Stalowej Woli będą się uczyć spawania na wirtualnym symulatorze. Zakupiony sprzęt będzie stosowany podczas zajęć jako dodatkowa forma kształcenia praktycznego.

Jak poinformował rzecznik prasowy uczelni Damian Gębarowski, stanowisko Weldtrainer (symulator) zostało zaprojektowane tak, by użytkownicy mogli uczyć się spawania od podstaw.

„Następnie studenci będą mogli doskonalić swoje umiejętności w sposób bezpieczny dla zdrowia i przyjazny dla środowiska. Poczucie bezpieczeństwa pozwala użytkownikowi szybciej przyswoić umiejętności istotne z punktu widzenia techniki spawania” – dodał.

W wirtualnym treningu studenci będą mogli wybrać m.in. metodę spawania, rodzaj złącza spawanego, pozycję spawania, a także skonfigurować system śledzenia błędów użytkownika.

Jak zaznaczył rzecznik, stanowisko wyposażono w wymienne uchwyty spawalnicze – dla każdej metody spawania oraz okulary 3D i przyłbicę spawalniczą.

„Oprogramowanie jest intuicyjne i proste w obsłudze. Symulator pozwala nauczyć się technik spawania, takich jak SMAW, GMAW, GTAW, FCAW-G i FCAW-S. Spawanie wirtualne można realizować w atmosferze gazów ochronnych: argonu, helu, CO2 oraz Ar + CO2. System umożliwia dobór materiałów spawania spośród stali węglowej, nierdzewnej, stopów aluminium i stopów miedzi” – wyliczył Gębarowski.

Symulator umożliwia importowanie do wirtualnego warsztatu spawalniczego próbki o dowolnym rozmiarze i kształcie.

Zdaniem Gębarowskiego, sprzęt ten „na nowo definiuje standardy w kształceniu przyszłych spawaczy”. Dodał, że symulator daje możliwość doboru modułów szkoleniowych dostosowanych do poziomu zaawansowania każdego użytkownika. 

PAP - Nauka w Polsce, Wojciech Huk

huk/ skr/

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

Copyright © Fundacja PAP 2024