Nauka dla Społeczeństwa

19.04.2024
PL EN
15.04.2021 aktualizacja 15.04.2021

Wrocławska uczelnia i ZOO Wrocław wspólnie otwierają nowy kierunek studiów podyplomowych

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

Marketing oraz wiedzę w zakresie przyrody i zrównoważonego rozwoju łączy nowo powstały kierunek studiów podyplomowych w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Bodźcem do jego utworzenia była pandemia. Studenci dowiedzą się m.in. jak budować strategię firmy w oparciu o ochronę przyrody.

Pomysłodawczynią kierunku i jego opiekunką jest Agnieszka Korzeniowska, dyrektor ds. marketingu Zoo Wrocław, które zostało partnerem Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.

„Od miesięcy rozmawiam z biznesem, aby zachęcić do wspierania ratowania ginących gatunków. Zauważyłam lukę. Firmy chcą budować swoją konkurencyjność na odpowiedzialnym i zrównoważonym marketingu, ale często nie mają skąd czerpać rzetelnej i łatwo przyswajalnej wiedzy o stanie środowiska, albo mylą CSR z greenwashingiem” – tłumaczyła Korzeniowska.

Jej zdaniem pandemia zmieniła marketing, a biznes potrzebuje nowych fachowców, gdyż ewolucja ta będzie się dalej działa.

Agnieszka Zagrobelna, kierownik działu marketingu Dolnośląskiej Szkoły Wyższej zwróciła uwagę, że nadal brakuje specjalistów, którzy mają wiedzę nie tylko na temat samego marketingu, ale także otaczającego nas świata i przyrody, o którą – jak wskazała – powinny dbać nie tylko osoby prywatne, ale także firmy. „Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z ZOO Wrocław” – dodała.

Studenci kierunku „marketing postpandemii” w trakcie 182-godzinnego programu dowiedzą się m.in., które zasoby Ziemi są na wyczerpaniu oraz jak wygląda ekologia bez fałszu. Opowie o tym prezes wrocławskiego zoo Radosław Ratajszczak.

Uczestnicy zajęć zapoznają się również z 17 celami zrównoważonego rozwoju i Agendą 2030. Dowiedzą się też jak budować i realizować strategię firmy w oparciu o ochronę przyrody. Zajęcia z podstaw marketingu poprowadzi m.in. Jacek Kotarbiński, międzynarodowy ekspert w dziedzinie marketingu oraz dr hab. Barbara Mróz-Gorgoń, profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz dyrektor marketingu w Payeye. Wśród wykładowców znaleźli się także eksperci z dziedziny social mediów i reklamy on-line.

Zajęcia na nowym kierunku studiów podyplomowych będą odbywać się wyłącznie on-line i potrwają dwa semestry. (PAP)

Autorka: Agata Tomczyńska

ato/ ekr/

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

Copyright © Fundacja PAP 2024