O kreatywności językowej w komunikacji internetowej w marcu na Uniwersytecie Łódzkim
Kreatywność językowa w internecie, portal społecznościowy jako narzędzie współczesnej komunikacji czy relacje między tekstem a obrazem w internecie – to niektóre z tematów ogólnopolskiej studencko-doktoranckiej konferencji naukowej, która w marcu odbędzie się w Łodzi.
Konferencja „Kreatywność językowa w komunikacji internetowej”, którą organizuje Koło Naukowe Językoznawców działające przy Zakładzie Współczesnego Języka Polskiego Uniwersytetu Łódzkiego, odbędzie się w dniach 20–21 marca na Wydziale Filologicznym UŁ.
Zdaniem opiekuna naukowego konferencji dr Katarzyny Burskiej internet to medium niezwykle zróżnicowane pod względem komunikacyjnym, będące nośnikiem rozmaitych treści i form przekazu. Internet to swoiste hipermedium – kompilacja tradycyjnych i zupełnie nowych sposobów komunikowania.
Podczas konferencji dyskusja nad językiem w internecie ma być osadzona w jednym, bogatym poznawczo kontekście, jakim jest kreatywność językowa — w jej wymiarze leksykalnym, składniowym, tekstologicznym i graficznym.
„Internet to ciekawe wyzwanie dla naukowców. Co chwila pojawia się coś nowego, więc nie brakuje materiału do badań – przynoszą go choćby portale internetowe, media społecznościowe, fora czy nowe formy reklamy. To w tej chwili medium najszersze, jeszcze do końca niezbadane i wymagające oglądu” – podkreśliła w rozmowie z PAP dr Burska.
Zdaniem organizatorów temat jest ważny także ze względu na charakter komunikacji internetowej, z definicji — ulotnej i fragmentarycznej, będącej zbiorem interesujących, ale okazjonalnych form przekazu.
„To w internecie często dostrzegalna jest kreatywność Polaków. Weźmy pod uwagę np. popularność memów internetowych – to nierzadko połączenia słów i obrazów, które pokazują pomysłowość autorów. Internauci tworzą też sami wiele nowych wyrazów, choćby na forach internetowych” – dodała badaczka.
Jak zapowiedziała, tematyka referatów koncentrować się ma wokół m.in. funkcji kreatywności językowej w internecie, nazw własnych funkcjonujących w sieci, portali społecznościowych jako narzędzi współczesnej komunikacji, marketingu, reklamy i PR w internecie czy relacji między tekstem a obrazem.
Konferencja będzie już trzecim spotkaniem dot. oryginalności słownej organizowanym na Uniwersytecie Łódzkim. Dwie poprzednie konferencje dotyczyły: kreatywności językowej w komunikowaniu się oraz kreatywności językowej w przestrzeni publicznej.
Szczegółowe informacje na temat konferencji znaleźć można na stronie http://filolog.uni.lodz.pl/kwjp/.
(PAP)
szu/ zan/
Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.