Polska nauka astronomią silna

Aktualności

Fotogalerie

Ważne tematy

Uwaga Redakcje!

Wszelkie materiały PAP (w szczególności depesze, zdjęcia, grafiki, pliki video) zamieszczone w serwisie "Nauka w Polsce" chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

Powyższe zezwolenie nie dotyczy: fotografii, materiałów video oraz informacji z kategorii "Świat".

Newsletter

Ostatnie trzy minuty... i cała wieczność przed nimi Ostatnie trzy minuty... i cała wieczność przed nimi

Dość dobrze rozumiemy, jak wszechświat powstał. Ale jaki będzie jego koniec? Czy skończy z hukiem, czy ze skomleniem? Ba, czy w ogóle będzie miał kres? I co stanie się z naszym gatunkiem? Odpowiedzi na te pytania szuka światowej sławy fizyk Paul Davies w książce "Ostatnie trzy minuty".

Kalendarium

manifestacje i pochody podziemnej „Solidarności”
w Hiszpanii urodził się histolog Santiago Ramon y Cajal
urodził się francuski chemik Hilaire de Bernigaud Chardonnet, wynalazca sztucznego jedwabiu

„Walking dead” z polskimi archeologami w Dzalisi „Walking dead” z polskimi archeologami w Dzalisi

Dzalisi koło Tiblisi - dawniej było to jedno z najważniejszych miast Iberii - starożytnego królestwa na terenie obecnej Gruzji. W kwietniu warszawscy archeolodzy rozpoczęli tam pierwszy sezon badań prowadzonych wspólnie ze specjalistami gruzińskimi. Nie mniej ciekawa niż wykopaliska bywa codzienność misji archeologicznej.

Nauka to pokarm dla rozumu.
Lew Tołstoj