Australijski pająk nazwany na cześć Davida Attenborough

Foto: Fotolia

Nowo odkryty australijski pająk, mierzący ledwo ponad milimetr, został nazwany na cześć brytyjskiego badacza przyrody sir Davida Attenborough – poinformowała agencja AFP.

Ten miniaturowy gatunek, który zlokalizowano jedynie na Horn Island w cieśninie Torresa, nosi nazwę prethopalpus attenboroughi – podał Alec Coles, dyrektor Western Australian Museum.

Ceremonia nadania pająkowi nazwy odbyła się w australijskim Perth. Attenborough otrzymał oprawione w ramkę zdjęcie „swojego” pajęczaka.

Uhonorowany przyznał, że wielką dumą napawa go to wyróżnienie. „Użyczenie swojego nazwiska na rzecz nowo odkrytego gatunku jest największym wyróżnieniem w świecie nauki, więc chciałbym za to bardzo podziękować” – powiedział Attenborough podczas uroczystości.

Coles wyjaśnił, że 86-letniego brytyjskiego badacza wybrano ze względu na jego zamiłowanie do natury i powszechnie znaną umiejętność przybliżania publice zagadnień naukowych w swoich programach telewizyjnych. Jego kariera trwa od 60 lat.

To nie pierwszy ukłon w stronę brytyjskiego popularyzatora wiedzy przyrodniczej. W 2008 roku zadedykowano mu skamieniałość ryby połączonej pępowiną ze swoim młodym, pochodzącą sprzed 380 mln lat, znalezioną w Zachodniej Australii. Mierzącą 25 cm rybę nazwano Materpiscis attenboroughi.(PAP)