Praktyki dla studentów u jednego z liderów technologii mobilnych

Prowadzenie wspólnych projektów oraz organizację praktyk dla studentów Politechniki Śląskiej przewiduje podpisana w Gliwicach umowa o współpracy między uczelnią a firmą Nokia Solutions and Networks, która jest jednym ze światowych liderów technologii mobilnych.

Jak poinformowała w środę Politechnika Śląska w Gliwicach, dzięki podpisanej umowie uczelnia może liczyć na stały napływ aktualnych informacji o najnowszych trendach i technologiach w branży teleinformatycznej, a firma Nokia Solutions and Networks na pomoc wyspecjalizowanej kadry naukowej.

"Obecnie współpraca nauki i biznesu stała się koniecznością, jeśli chcemy tworzyć najnowsze technologie, które zostaną wprowadzone w życie" – poinformowała uczelnia.

Umowa przewiduje m.in. wspólne opracowywanie projektów innowacyjnych oraz w zakresie praw własności przemysłowej, organizację praktyk studenckich, które będą się odbywać w centrum technologicznym Nokia Solutions and Networks w Krakowie. Wśród jej celów znalazły się też: współpraca przy ustalaniu tematów prac dyplomowych, organizacja zajęć dydaktycznych, szkolenia oraz wsparcie dla kół naukowych.

Nokia Solutions and Networks to specjalista w dziedzinie transmisji szerokopasmowej w sieciach komórkowych. Działa w ponad 100 krajach, a jej główna siedziba znajduje się w Espoo w Finlandii. W Polsce zatrudnia 2,5 tys. osób.

ktp/ ula/ gma/