12.12.2019
PL EN
21.03.2017 aktualizacja 21.03.2017

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach startuje z kontem na Snapchacie

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach wystartował z kontem w kolejnym medium społecznościowym. Po Facebooku, Instagramie, Twitterze, YouTube\'ie i LinkedIn’ie jest to Snapchat. Aplikacja ma służyć głównie do komunikacji z kandydatami na studia i z obecnymi studentami.

"Teraz w połączeniu z kontem Snapchat uczelnia zamierza być jeszcze bliżej kandydatów i studentów. Dotychczas Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach obecny był na: Facebooku, Instagramie, Twitterze, YouTube, LinkedIn i VKontakte (rosyjskojęzycznym odpowiedniku Facebooka)" – podała dyrektor Biura Komunikacji Marketingowej uczelni Edyta Lachowicz-Santos.

Obecność uniwersytetu w mediach społecznościowych, które zyskują coraz to więcej - głównie młodych - użytkowników, jest odpowiedzią na współczesne trendy. "Chcemy pokazać naszą otwartość na młodych ludzi – studentów czy kandydatów na studia, którzy właśnie tymi kanałami komunikują się między sobą" – powiedział rzecznik uczelni Marek Kiczka. Dodał, że UE jest jedną z pierwszych polskich uczelni publicznych, które zdecydowały się na działalność na Snapchacie.

Nowe konto UE Katowice ma służyć głównie do komunikacji z kandydatami na studia oraz obecnymi studentami. Użytkownicy Snapchata będą mogli zobaczyć uniwersytet i życie studenckie od kuchni. Znajdą się tam również relacje na żywo z różnych akademickich wydarzeń. Pierwszą z nich ma być relacja z dni otwartych, które odbędą 29 i 30 marca.

Konto prowadzone będzie przez absolwentkę uczelni, która obecnie tam pracuje. Tożsamość "Heli" – bo tak została nazwana – nie jest ujawniona. "Bitmoji, czyli wizualizacja Heli, na razie będzie musiała ciekawskim użytkownikom Snapchata wystarczyć" – dodał Kiczka.

Z "Helą" związana też będzie zabawa dla użytkowników aplikacji pt. "Zostań Helą na jeden dzień", w ramach której chętni na jakiś ustalony czas będą mogli przejąć prowadzenie uczelnianego konta.

Snapchat to jedna z najpopularniejszych aplikacji do komunikacji mobilnej. Dzięki niej można zrobić zdjęcia lub nagrać krótki film i wysłać do swoich znajomych. Po obejrzeniu ta uwieczniona chwila znika z ekranu użytkownika, o ile ten nie zrobi jego "zrzutu". W aplikacji można także tworzyć tzw. stories, czyli opowieści w formie zdjęć i krótkich filmów, które są widoczne dla obserwujących przez 24 godziny. Użytkownicy Snapchata mogą też korzystać ze specjalnych filtrów i nakładać je na uwiecznione aparatem smartfona czy tabletu chwile.

Jak podała katowicka uczelnia, ze Snapchata korzysta dziennie ponad 158 mln ludzi, a użytkownicy aplikacji w połowie 2016 r. oglądali 10 mld filmików dziennie.

Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach prowadzi konta na najważniejszych portalach społecznościowych. W 2015 r. uczelnia jako pierwsza w kraju przygotowała geofiltr dla użytkowników Snapchata. Geofiltry to specjalne nakładki na snapy, czyli ujęcia, które mogą być dostępne tylko w niektórych miejscach. Dany geofiltr przypisany jest do obszaru geograficznego, który wybrał jego twórca i jest dostępny wraz ze standardowymi filtrami ujęć (np. prędkość, czas, temperatura czy barwa ujęcia). Dzięki tej funkcji, będąc w pobliżu uczelni czy na kampusie, użytkownicy aplikacji mogą pokazać znajomym, gdzie się znajdują.

Pod koniec 2014 r. UE w Katowicach wypuścił także aplikację mobilną "myUE", dzięki której społeczność akademicka – polska i zagraniczna – na bieżąco otrzymuje informacje o wybranych, najważniejszych wydarzeniach, odbywających się na uczelni.

Uniwersytet stworzył także platformę "Ambasadorzy Zagraniczni" oraz jej odpowiednik w postaci aplikacji mobilnej "Alumni UEKatowice". Narzędzia te służą do kontaktowania się z ambasadorami uczelni.

Świętujący w tym roku swe 80-lecie Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach powstał w grudniu 1936 r., a 11 stycznia 1937 r. odbyła się pierwsza inauguracja roku akademickiego. Jest jedną z pięciu państwowych uczelni ekonomicznych w kraju i największą uczelnią w regionie, kształcącą w tym zakresie.

Uczelnię tworzy pięć wydziałów - ekonomii, finansów i ubezpieczeń, informatyki i komunikacji, zarządzania oraz biznesu, finansów i administracji (w Rybniku). Łącznie kształci się tam ok. 11 tys. studentów.

PAP – Nauka w Polsce

akp/ zan/

Copyright © Fundacja PAP 2019