11. Finał Konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych wkrótce w Łodzi

Fot. Fotolia
Fot. Fotolia

Projekty gier na konsole i urządzenia mobilne czy zastosowania technologii VR zaprezentują studenckie i uczniowskie zespoły podczas 11. Finału Konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych, który w dniach 27-28 czerwca odbędzie się w Łodzi.

Konkurs ZTGK zakłada wyłonienie najzdolniejszych zespołów studenckich i uczniowskich, których zainteresowania i pasja skupiają się wokół tworzenia gier komputerowych oraz zastosowania innowacyjnych technologii VR.

W tym roku do konkursu, w którym jurorami są przedstawiciele polskich firm z branży GameDev, zgłosiły się zespoły z ok. 20 szkół średnich i uczelni z całej Polski - mówi PAP dr Radosław Bednarski z Wydziału Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej Politechniki Łódzkiej, który jest organizatorem wydarzenia.

Konkurs oraz towarzysząca mu konferencja „Conference on Game Innovations” (CGI) ma budować współpracę w obszarze projektów naukowo-badawczych pomiędzy uczelniami, firmami i instytucjami kultury. „Dzięki konkursowi młodzi twórcy mogą prezentować swoje innowacyjne projekty i wymieniać się doświadczeniami w obszarze szeroko pojętego tworzenia gier komputerowych i zastosowań środowisk wirtualnych” - dodał dr Bednarski.

W ramach tegorocznego konkursu przewidziano pięć ścieżek tematycznych: Game Design, Game Development, Mobile Games, Virtual Environment, Game Graphics Concept oraz ścieżkę dodatkową - Show Your Project.

W kategorii Game Design zespoły mają przygotować prototypy gier komputerowych z użyciem gotowego silnika, mogące mieć potencjał wdrożenia na rynek gier konsolowych i desktopowych. W kategorii Game Development - w oparciu o frameworki.

W ramach Mobile Game młodzi twórcy zaprezentują projekty gier na platformy mobilne, a ścieżka Virtual Environment przewiduje realizację projektów z zastosowaniem technologii wirtualnej lub rozszerzonej rzeczywistości. W tych czterech kategoriach startować mogą zespoły składające się z 2-6 osób, z dowolnych szkół, uczelni i kierunków, które samodzielnie stworzyły projekt konkursowy.

Kolejna ścieżka - Game Graphics Concept – to konkurencja indywidualna, której organizatorem jest Wydział Wzornictwa i Architektury Wnętrz Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. „Ta ścieżka ma wyłonić najzdolniejszych projektantów i artystów, których prace mogą wpłynąć na rynek gier wideo. Ma ona również popularyzować grafikę koncepcyjną, jako istotny element procesu tworzenia gier wideo” - dodał dr Bednarski.

W tym roku po raz drugi młodzi projektanci mogą wystartować też w otwartej kategorii - Show Your Project. Jest ona adresowana do wszystkich, którzy chcą pokazać swój projekt - grę, projekt dyplomowy, aplikację, model - związany z grami wideo lub środowiskami wirtualnymi, ale nie spełniają wymogów konkursowych ścieżek.

Konkurs ZTGK jest kilkuetapowy. W półfinale znajdzie się maksymalnie 60 najlepszych zespołów i uczestników indywidualnych wyłonionych przez organizatorów. Jury oceni ich projekty i prezentacje podczas finałowego wydarzenia, które w dniach 27-28 czerwca odbędzie się na Politechnice Łódzkiej. Pod uwagę brane będą przede wszystkim: oryginalność pomysłu, atrakcyjność (tzw. grywalność) oraz poziom technologiczny.

Do ścisłego finału przejdą maksymalnie po trzy zespoły w każdej ścieżce tematycznej, a jury wyłoni zwycięzców na podstawie plenarnej prezentacji finałowej.

Konkursowi towarzyszyć będzie czwarta edycja „Conference on Game Innovations” (CGI) - naukowo-branżowej konferencji poświęconej innowacjom technologicznym w przemyśle gier komputerowych oraz w przemyśle wykorzystującym środowiska wirtualne. Ma ona popularyzować obszary badawcze wskazane przez przemysł gier komputerowych, które zostały wsparte przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu sektorowego GAMEINN.

Konkursowi towarzyszy także druga edycja hakatonu "Machine Learning Challenge", skupiającego się wokół dziedziny sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego oraz analizy obrazów i danych.

Więcej informacji o wszystkich wydarzeniach można znaleźć na stronie www.gry.it.p.lodz.pl.

PAP - Nauka w Polsce

szu/ ekr/

Fundacja PAP zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: naukawpolsce.pl, a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - naukawpolsce.pl. Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów wideo.

Czytaj także

  • 06.05.2024. Rektor PG prof. Krzysztof Wilde (P), pierwszy wiceprezes firmy Bechtel Ramesh Balasubramanian (C) oraz prezes Bechtel Polska Leszek Hołda (L) na podpisaniu porozumienia o współpracy Politechniki Gdańskiej z amerykańskim koncernem budowlanym Bechtel w Sali Senatu Politechniki Gdańskiej. PAP/Marcin Gadoms

    Politechnika Gdańska i Bechtel będą współpracowały m.in. w zakresie energetyki jądrowej

  • Katowice, 16.02.2022. Rektor UŚ prof. Ryszard Koziołek podczas gali wręczenia nagrody im. Kazimierza Kutza (jm) PAP/Zbigniew Meissner

    Prof. Ryszard Koziołek: AI nie wyprze humanistów, ale przesunie ich w inne miejsce

newsletter

Zapraszamy do zapisania się do naszego newslettera