Nauka dla Społeczeństwa

27.04.2024
PL EN
18.02.2005 aktualizacja 18.02.2005

IAB: Lawinowo rośnie liczba polskich internautów

Pod koniec 2005 roku w Polsce będzie co najmniej 10 milionów internautów - ocenia Interactive Advertising Bureau Polska (IAB), http://www.iab.pl/aktualnosci/index.php stowarzyszenie skupiające m.in. portale internetowe, sieci reklamowe i domy mediowe.

TRZECIE MIEJSCE W UNII

\"Po raz pierwszy w historii w ciągu 12 miesięcy liczba nowych internautów wzrosła w Polsce o ponad 1,5 miliona osób\" - wynika z podsumowania rynku internetowego w 2005 roku, którego dokonało IAB.

Jak informuje Dominik Kaznowski z IAB, Polska jest na trzecim miejscu w Unii Europejskiej pod względem dynamiki przyrostu nowych internautów, a ich liczba w Polsce w ostatnich czterech latach podwoiła się.

CORAZ WIĘKSZE ZYSKI Z REKLAMY ONLINE

Internet to najszybciej rozwijający sięsektor rynku reklamowego w Polsce. \"Wartość polskiego rynku reklamy internetowej wzrosła w 2004 roku o 65 proc. w stosunku do roku 2003 i wyniosła 87 milionów złotych netto\" - mówi Dominik Kaznowski.

W swoim podsumowaniu IAB podkreśla, że w 2005 rokuosiągnięcie podobnego wzrostu może być trudne, niemniej prognoza wzrostu nakładów na reklamę online przewiduje wzrost nakładów o 35-40 proc.

\"W 2004 roku wszyscy główni gracze na rynku reklamy internetowej zanotowali znaczący wzrost przychodów z reklamy. Nakłady na reklamę internetową w Polsce stanowiły w 2004 roku jedną czwartą wydatków jakie przedsiębiorcy wydali na reklamę radiową\" - mówi Kaznowski.

Zdaniem przedstawicieli IAB, ta tendencja się utrzyma. Podobne zmiany miały już miejsce na innych rynkach europejskich. \"W Wielkiej Brytanii nakłady firm na reklamę internetową od kilku lat stale rosną. W 2004 roku okazały się wyższe niż nakłady na reklamę radiową\" - zauważa Dominik Kaznowski.

PROMOCJA I SPRZEDAŻ PRODUKÓW

Jak wynika z podsumowania IAB, coraz więcej polskich firm zaczyna aktywnie wykorzystywać sieć do promocji i sprzedaży swoich produktów. \"Liczba przedsiębiorstw reklamujących się w Internecie wzrosła w 2004 roku o 45 proc. Obecnie już kilka tysięcy firm korzysta z tej formy promocji i sprzedaży\" - zauważa Dominik Kaznowski.

Najwięcej pieniędzy na reklamę w internecie inwestuje branża finansowa (27 proc. całości wydatków na reklamę online), na drugim jest branża telekomunikacyjna - (20 proc.), kolejne miejsca zajęły branże FMCG dóbr konsumpcyjnych - (15 proc.) oraz transportowa - (12 proc.).

Poważny udział w wydatkach na reklamę internetową mają także firmy z takich sektorów gospodarki, jak edukacja, kultura i rozrywka oraz usługi, które łącznie stanowią 20 proc. całości wydatków na reklamę online.

PAP - Nauka w Polsce, Bogusława Szumiec-Presch

18 lutego 2005

reo

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

Copyright © Fundacja PAP 2024