15.12.2018
PL EN
07.09.2012 aktualizacja 07.09.2012

Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy działa w 7 miastach

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

Nabór na zajęcia Ekonomicznego Uniwersytetu Dziecięcego ruszył na uczelniach w Warszawie, Katowicach, Białymstoku, Poznaniu, Kielcach, Rzeszowie i Lublinie. Inicjatywie patronuje Narodowy Bank Polski, a patronat honorowy nad przedsięwzięciem pełni minister edukacji narodowej.

Nieodpłatne wykłady prowadzone przez nauczycieli akademickich służą zaznajomieniu słuchaczy z podstawami funkcjonowania gospodarki i spotykanymi na co dzień zjawiskami ekonomicznymi.

Ekonomiczny Uniwersytet Dziecięcy (EUD) rozpoczął swoją działalność w 2008 roku jako inicjatywa Fundacji Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych (FPiAKE) oraz Szkoły Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie. Wsparcie Narodowego Banku Polskiego umożliwiło rozszerzenie działalności na inne miasta Polski.

W tym roku po raz pierwszy o indeks studenta Ekonomicznego Uniwersytetu Dziecięcego będą się mogli starać uczniowie klas 5. i 6. szkół podstawowych z Rzeszowa i Lublina.

Ośrodki EUD funkcjonują przy SGH, Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach i Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, Uniwersytecie w Białymstoku, Wyższej Szkole Ekonomii i Prawa w Kielcach, przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz przy Wyższej Szkole Ekonomii i Innowacji w Lublinie.

SGH przyjmie na studia 150 „studentów”, pozostałe ośrodki mają do rozdania po 120 indeksów.

Jak wyjaśnia dyrektor FPiAKE Marcin Dąbrowski, semestr obejmuje sześć spotkań trwających po 2 godziny lekcyjne. Zajęcia mają charakter interaktywny i realizowane są w formule edutainment. Podczas warsztatów, odgrywając rozmaite role: kierowników zespołów, negocjatorów, inwestorów giełdowych czy specjalistów ds. marketingu, młodzi studenci uczą się pracować w grupie, samodzielnie myśleć i planować oraz kształcą się w umiejętności przekładania wiedzy na praktykę. Nauka kończy się testem wiedzy i wręczeniem wartościowej nagrody najlepszemu studentowi danego ośrodka.

Oprócz zajęć stacjonarnych, uczniowie mogą uczestniczyć w innych formach aktywności, realizowanych za pośrednictwem strony internetowej programu www.uniwersytet-dzieciecy.pl.

Uczestnicy EUD prowadzą blogi ekonomiczne, tworzą komiksy promujące przedsiębiorczość, biorą udział w różnego rodzaju konkursach edukacyjnych. Najlepsi z nich są nagradzani.

Od niedawna studenci EUD mają też swoje pismo. To Magazyn Młodego Menedżera „Ekonopedia” skierowany do nastolatków zaciekawionych przedsiębiorczością, ekonomią i biznesem. Czasopismo wydawane jest w wersji drukowanej i internetowej dostępnej na stronie: http://www.ekonopedia.pl/.

W ramach EUD organizowane są również zajęcia dla rodziców, które mają im pomóc w wychowaniu ekonomicznym dzieci i kształtowaniu u najmłodszych postaw przedsiębiorczych.

Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych jest niezależną instytucją prowadzącą działalność na rzecz wyższej edukacji ekonomicznej i menedżerskiej w Polsce powołaną przez Konferencję Rektorów Uczelni Ekonomicznych. Fundacja skupia wokół siebie pięć największych uczelni ekonomicznych w Polsce: SGH oraz Uniwersytety Ekonomiczne w Krakowie, Katowicach, Poznaniu i Wrocławiu.

Zapisy na zajęcia EUD odbywają się w dniach 5–16 września. Formularz zapisów oraz szczegółowe informacje na temat programu zajęć dla każdego z ośrodków EUD, harmonogramu i miejsca spotkań dostępne są na stronie internetowej: www.uniwersytet-dzieciecy.pl

PAP – Nauka w Polsce

kol/ agt/

Copyright © Fundacja PAP 2018