Nauka dla Społeczeństwa

27.04.2024
PL EN
19.02.2013 aktualizacja 19.02.2013

Ponad 130 uczniów wstąpiło na „Fizyczne Ścieżki”

Ponad 130 uczniów ze szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych wzięło w tym roku udział w konkursie „Fizyczne Ścieżki”. W kwietniu najlepsi spośród nich zaprezentują się publiczności w Centrum Nauki Kopernik oraz na Pikniku Naukowym.

Serwis Nauka w Polsce jest jednym z patronów medialnych konkursu.

 

Jak poinformował PAP rzecznik NCBJ, Marek Sieczkowski, w tym roku do konkursu zgłoszono 93 prace, pod którymi podpisało się 134 autorów z 47 szkół. Uczniowie startować mogli w trzech kategoriach. W kategorii „Pokaz” uczestnicy mają zademonstrować i wytłumaczyć jakieś ciekawe zjawisko, w kategorii „Esej” chodzi o przedstawienie swoich przemyśleń o fizyce, a w kategorii „Prace naukowe” uczniowie mają przedstawić swoje badania naukowe.

Na zwycięzców konkursu organizowanego przez Narodowe Centrum Badań Jądrowych oraz Instytut Fizyki Polskiej Akademii Nauk czeka m.in. wyjazd naukowy do Zjednoczonego Instytutu Badań Jądrowych w Dubnej pod Moskwą, indeks na Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Uniwersytetu Jagiellońskiego i nagrody rzeczowe.

Finaliści mają być wyłonieni 6 kwietnia podczas gali finałowej w Instytucie Fizyki PAN w Warszawie. „Z pracami laureatów każdy będzie mógł zapoznać się już następnego dnia. W Centrum Nauki Kopernik laureaci kategorii +Pokaz+ będą przedstawiali wtedy swoje prace – podkreśla prof. Andrzej Wiśniewski z Instytutu Fizyki PAN. – Po raz pierwszy w historii zaprosimy ich również na Piknik Naukowy do naszego namiotu. Tam będą mogli zaprezentować swoje dokonania szerokiej publiczności. Zatem cała moc atrakcji jeszcze przed nami.”

„Cieszy nas tak duża popularność konkursu +Fizyczne Ścieżki+ wśród młodzieży. Oznacza to, że uczniowie wciąż zainteresowani są naukami ścisłymi. Co więcej, pozostawiając wybór tematyki dajemy im szansę na zaprezentowanie własnych osiągnięć w dziedzinach fizyki, w których czują się najlepiej – mówi prof. Ludwik Dobrzyński, Przewodniczący Rady Programowej konkursu, dyrektor Działu Edukacji i Szkoleń w Narodowym Centrum Badań Jądrowych – Teraz przystępujemy do oceny merytorycznej. Z każdą pracą zapozna się przynajmniej dwóch recenzentów, tak jak ma to miejsce na wyższych uczelniach”.

PAP - Nauka w Polsce

lt/ mrt/

Przed dodaniem komentarza prosimy o zapoznanie z Regulaminem forum serwisu Nauka w Polsce.

Copyright © Fundacja PAP 2024