Strona główna Aktualności
Technologie

Bolid studentów z Wrocławia piąty na słynnym Silverstone

18.07.2016 Technologie, Nagrody i wyróżnienia

Źródło: Politechnika Wroclawska

Studenci Politechniki Wrocławskiej z drużyny PWR Racing Team zajęli piąte miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów Formuły Student w Anglii. Na słynnym torze Silverstone rywalizowało 130 zespołów z ponad 30 krajów świata.

W zawodach Formuła Student rywalizują wyścigowe samochody zaprojektowane i zbudowane przez studentów uczelni technicznych z całej Europy. Impreza ma zachęcać do innowacji i być okazją do treningu dla młodych inżynierów.

 

Pierwsze miejsce zdobył Uniwersytet w Stuttgarcie, drugie - Instytut Technologii w Karlsruhe, a trzecie – Uniwersytet Techniczny w Graz. Drużyna Politechniki Wrocławskiej spisała się najlepiej spośród wszystkich polskich zespołów, zajmując piąte miejsce. Zespół z Politechniki Białostockiej w klasyfikacji generalnej był 33., a drużyna z Politechniki Warszawskiej – 95.

 

Brytyjskie zawody były debiutem bolidu RT07, nad którym studenci Politechniki Wrocławskiej pracowali przez cały rok. "Sukces zawdzięczamy doświadczeniu zdobywanemu przez ostatnich kilka lat i rozsądnemu podejściu do budowy naszego najnowszego bolidu - RT07" – mówi Jędrzej Piasecki z PWR Racing Team. "Nasz pojazd nie przeszedł rewolucji, a ewolucję. Skorzystaliśmy z najlepszych rozwiązań w poprzednich bolidach i udoskonaliliśmy je. Dzięki temu RT07 spisuje się tak dobrze" - dodaje.

 

Zawody trwały od czwartku 14 lipca do niedzieli 17 lipca. Ich uczestnicy musieli zmierzyć się z konkurencjami statycznymi (m.in. prezentacjami biznesowymi i konstrukcyjnymi bolidu) oraz tzw. konkurencjami dynamicznymi (w tym testem przyspieszenia i wyścigiem wytrzymałościowym). Członkowie PWR Racing Team najlepiej poradzili sobie w Endurance, czyli teście wytrzymałościowym na 22 km. Zajęli w nim czwarte miejsce. W prezentacji designu swojego bolidu zdobyli siódme miejsce, a w teście przyspieszenia – dziewiąte.

 

Wrocławski pojazd waży 195 kg, a jego strukturą nośną jest monokok zbudowany z prepregów węglowych, piany - tzw. honeycombu aluminiowego (materiału o strukturze plastra miodu), polamidu i żywic epoksydowych. Jest wyposażony w pakiet aerodynamiczny, czyli przednie i tylne skrzydła, których zadaniem jest zwiększyć przyczepność pojazdu na zakrętach.

 

"Ze względu na awarię przed zawodami w Wielkiej Brytanii nie mieliśmy zbyt wiele czasu na treningi. Dlatego nie mogliśmy powiedzieć, że pojechaliśmy tam w 100 proc. przygotowani. Przed niemieckim turniejem nasi kierowcy będą mieli około dwa tygodnie na testy i treningi. Dlatego jesteśmy dobrej myśli i będziemy mierzyć w jeszcze wyższe lokaty" – podkreśla Jędrzej Piasecki.

 

Kolejny start studentów z PWR Racing Team już w sierpniu na niemieckim torze Hockenheimring.

 

Drużyna Politechniki Wrocławskiej, jako pierwszy zespół z Polski wystartowała w zawodach Formuły Student w 2009 r. – właśnie w Wielkiej Brytanii - wówczas z wirtualnym projektem RT09. W kolejnej edycji zespół zaprezentował już swój pierwszy bolid – RT01. Obecnie na świecie działa ponad 500 studenckich teamów startujących w tych zawodach, w tym osiem z Polski. Liderem wśród polskich zespołów pozostaje PWR Racing Team, który w ubiegłym roku potwierdził, że jest zespołem z czołówki, trzykrotnie zdobywając dziewiąte miejsca – na zawodach w Anglii, Niemczech i Stanach Zjednoczonych.

 

PAP - Nauka w Polsce

 

ekr/ agt/

Źródło: Politechnika Wroclawska

Podziel się
Ocena: 0 głosów

Logowanie



Nie pamiętam hasła

Rejestracja

Komentarze: 0
Skomentuj Zobacz wszystkie  

Uwaga Redakcje!

Wszelkie materiały PAP (w szczególności depesze, zdjęcia, grafiki, pliki video) zamieszczone w serwisie "Nauka w Polsce" chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

 

PAP S.A. zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - www.naukawpolsce.pap.pl. W przypadku portali społecznościowych prosimy o umieszczenie jedynie tytułu i leadu naszej depeszy z linkiem prowadzącym do treści artykułu na naszej stronie, podobnie jak to jest na naszym profilu facebookowym. 

 

Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów video.

 

Informacje tekstowe z kategorii "Świat" można pozyskać odpłatnie abonując Serwis Nauka i Zdrowie PAP. Serwis ten zawiera ponadto wiele innych najnowszych doniesień naukowych z zagranicy oraz materiałów dotyczących szeroko rozumianej problematyki zdrowotnej. 

 

Informacje na temat warunków umowy można uzyskać w Dziale Sprzedaży i Obsługi Klienta PAP, tel.: (+48 22) 509 22 25, e-mail:  pap@pap.pl

 

Informacje o przedruku artykułów z Serwisu Nauka w Polsce, prośby o patronaty medialne, informacje o prowadzonych badaniach, organizowanych konferencjach itd., prosimy przesyłać na adres: naukawpolsce@pap.pl

 

 

Najpopularniejsze materiały

więcej

Książka

Inka o... Inkach - monumentalne dzieje państwa inkaskiego Inka o... Inkach - monumentalne dzieje państwa inkaskiego

Z historią, zwyczajami, życiem codziennym oraz religią Inków spisaną na pocz. XVII w. przez potomka hiszpańskiego konkwistadora i inkaskiej księżniczki można zapoznać się w monumentalnym tomie "O Inkach uwagi prawdziwe", który ukazał się nakładem Państwowego Instytutu Wydawniczego.

Więcej

Myśl na dziś

Stosunek pomiędzy nauką a myśleniem staje się autentyczny dopiero wówczas, gdy dostrzegamy przedzielającą je przepaść.
Martin Heidegger

Nasz blog

Dobry robot Dobry robot

Sztuczna inteligencja i roboty coraz śmielej wkraczają między ludzi. Aby zapobiec nieszczęściom i zapewnić komfortową pracę z maszynami naukowcy starają się nauczyć je moralności.

Więcej

Tagi