Strona główna Aktualności
Technologie

Bolid studentów z Wrocławia piąty na słynnym Silverstone

18.07.2016 Technologie, Nagrody i wyróżnienia

Źródło: Politechnika Wroclawska

Studenci Politechniki Wrocławskiej z drużyny PWR Racing Team zajęli piąte miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów Formuły Student w Anglii. Na słynnym torze Silverstone rywalizowało 130 zespołów z ponad 30 krajów świata.

W zawodach Formuła Student rywalizują wyścigowe samochody zaprojektowane i zbudowane przez studentów uczelni technicznych z całej Europy. Impreza ma zachęcać do innowacji i być okazją do treningu dla młodych inżynierów.

 

Pierwsze miejsce zdobył Uniwersytet w Stuttgarcie, drugie - Instytut Technologii w Karlsruhe, a trzecie – Uniwersytet Techniczny w Graz. Drużyna Politechniki Wrocławskiej spisała się najlepiej spośród wszystkich polskich zespołów, zajmując piąte miejsce. Zespół z Politechniki Białostockiej w klasyfikacji generalnej był 33., a drużyna z Politechniki Warszawskiej – 95.

 

Brytyjskie zawody były debiutem bolidu RT07, nad którym studenci Politechniki Wrocławskiej pracowali przez cały rok. "Sukces zawdzięczamy doświadczeniu zdobywanemu przez ostatnich kilka lat i rozsądnemu podejściu do budowy naszego najnowszego bolidu - RT07" – mówi Jędrzej Piasecki z PWR Racing Team. "Nasz pojazd nie przeszedł rewolucji, a ewolucję. Skorzystaliśmy z najlepszych rozwiązań w poprzednich bolidach i udoskonaliliśmy je. Dzięki temu RT07 spisuje się tak dobrze" - dodaje.

 

Zawody trwały od czwartku 14 lipca do niedzieli 17 lipca. Ich uczestnicy musieli zmierzyć się z konkurencjami statycznymi (m.in. prezentacjami biznesowymi i konstrukcyjnymi bolidu) oraz tzw. konkurencjami dynamicznymi (w tym testem przyspieszenia i wyścigiem wytrzymałościowym). Członkowie PWR Racing Team najlepiej poradzili sobie w Endurance, czyli teście wytrzymałościowym na 22 km. Zajęli w nim czwarte miejsce. W prezentacji designu swojego bolidu zdobyli siódme miejsce, a w teście przyspieszenia – dziewiąte.

 

Wrocławski pojazd waży 195 kg, a jego strukturą nośną jest monokok zbudowany z prepregów węglowych, piany - tzw. honeycombu aluminiowego (materiału o strukturze plastra miodu), polamidu i żywic epoksydowych. Jest wyposażony w pakiet aerodynamiczny, czyli przednie i tylne skrzydła, których zadaniem jest zwiększyć przyczepność pojazdu na zakrętach.

 

"Ze względu na awarię przed zawodami w Wielkiej Brytanii nie mieliśmy zbyt wiele czasu na treningi. Dlatego nie mogliśmy powiedzieć, że pojechaliśmy tam w 100 proc. przygotowani. Przed niemieckim turniejem nasi kierowcy będą mieli około dwa tygodnie na testy i treningi. Dlatego jesteśmy dobrej myśli i będziemy mierzyć w jeszcze wyższe lokaty" – podkreśla Jędrzej Piasecki.

 

Kolejny start studentów z PWR Racing Team już w sierpniu na niemieckim torze Hockenheimring.

 

Drużyna Politechniki Wrocławskiej, jako pierwszy zespół z Polski wystartowała w zawodach Formuły Student w 2009 r. – właśnie w Wielkiej Brytanii - wówczas z wirtualnym projektem RT09. W kolejnej edycji zespół zaprezentował już swój pierwszy bolid – RT01. Obecnie na świecie działa ponad 500 studenckich teamów startujących w tych zawodach, w tym osiem z Polski. Liderem wśród polskich zespołów pozostaje PWR Racing Team, który w ubiegłym roku potwierdził, że jest zespołem z czołówki, trzykrotnie zdobywając dziewiąte miejsca – na zawodach w Anglii, Niemczech i Stanach Zjednoczonych.

 

PAP - Nauka w Polsce

 

ekr/ agt/

Źródło: Politechnika Wroclawska

Podziel się
Ocena: 0 głosów

Logowanie



Nie pamiętam hasła

Rejestracja

Komentarze: 0
Skomentuj Zobacz wszystkie  

Uwaga Redakcje!

Wszelkie materiały PAP (w szczególności depesze, zdjęcia, grafiki, pliki video) zamieszczone w serwisie "Nauka w Polsce" chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

 

PAP S.A. zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - www.naukawpolsce.pap.pl. W przypadku portali społecznościowych prosimy o umieszczenie jedynie tytułu i leadu naszej depeszy z linkiem prowadzącym do treści artykułu na naszej stronie, podobnie jak to jest na naszym profilu facebookowym. 

 

Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów video.

 

Informacje tekstowe z kategorii "Świat" można pozyskać odpłatnie abonując Serwis Nauka i Zdrowie PAP. Serwis ten zawiera ponadto wiele innych najnowszych doniesień naukowych z zagranicy oraz materiałów dotyczących szeroko rozumianej problematyki zdrowotnej. 

 

Informacje na temat warunków umowy można uzyskać w Dziale Sprzedaży i Obsługi Klienta PAP, tel.: (+48 22) 509 22 25, e-mail:  pap@pap.pl

 

Informacje o przedruku artykułów z Serwisu Nauka w Polsce, prośby o patronaty medialne, informacje o prowadzonych badaniach, organizowanych konferencjach itd., prosimy przesyłać na adres: naukawpolsce@pap.pl

 

 

Najpopularniejsze materiały

więcej

Książka

Tajemnice grzybów - dla niewtajemniczonych Tajemnice grzybów - dla niewtajemniczonych

Czy wiedzieliście, że grzyby można spotkać nawet na pustyniach czy w oceanach? Albo wykorzystać jako... planistów ruchu? Każdy, kto czuje się gotów na wprowadzenie do swojego życia tych i innych ciekawostek okołogrzybowych, powinien sięgnąć po książkę "Tajemnicze życie grzybów".

Więcej

Myśl na dziś

Dobrze zrozumiana nauka chroni człowieka przed pychą, gdyż ukazuje mu jego granice.
Albert Schweitzer

Nasz blog

Reglamentowane pradzieje. O nowej syntezie najstarszych dziejów naszego kraju Reglamentowane pradzieje. O nowej syntezie najstarszych dziejów naszego kraju

Nowe kompendium wiedzy o polskich pradziejach przygotowywano przez ponad 5 lat i wydano na nie 1,4 mln zł. Mimo, że publikację wydano również w wersji elektronicznej, dostęp do niego będą mieli nieliczni. Wielka szkoda.

Więcej

Tagi