Strona główna Aktualności
Technologie

Ekspert: za 10 lat wszystkie korporacje będą współpracować ze start-upami

14.03.2017 Technologie, Innowacje, Filmy

Fot. Fotolia

Coraz więcej korporacji współpracuje ze start-upami, trend ten będzie się utrzymywał i myślę, że za 10 lat już taka współpraca będzie standardem – mówi PAP dyrektor Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości (AIP) Sebastian Kolisz.

Kiedyś do AIP, czyli praktycznej szkoły prowadzenia biznesu dla start-upów, telefonowali przedstawiciele korporacji z prośbą o pomoc w rekrutacji nowych pracowników. Teraz coraz więcej dużych firm zwraca się do AIP z zapytaniem o start-upy, z którymi możliwe byłoby nawiązanie relacji biznesowych.

 

"Korporacje i start-upy działają na innych zasadach, kiedyś nie współpracowały, ale teraz coraz chętniej to robią, ponieważ uzupełniają się" – ocenia Kolisz.

 

Według niego korporacje potrzebują start-upów, ponieważ te szybko dostosowują się do zmieniających się warunków i są kreatorami innowacji, działają niestandardowo. "Klienci chcą ciągle czegoś nowego, a produkt czy usługa są w stanie przebić się głownie ze względu na innowacyjne działanie" - wyjaśnia.

 

 

Podkreśla także, że start-upy mogą również wypromować korporację w nowym środowisku. Korporacje zaś są zbyt duże, by „gonić" wszystkie trendy, ale mają wypracowaną ogromną markę i wielu klientów, mogą wspierać małe przedsiębiorstwa finansowo i pomóc im w wyjściu na rynek globalny.

 

W tym momencie szacuje się – mówi dyrektor AIP – że ponad połowa korporacji (60-70 proc.) współpracuje ze start-upami korzystając z ich innowacyjnych pomysłów, tworząc programy wsparcia.

 

"Myślę, że za 10 lat wszystkie korporacje będą zaangażowane we współpracę ze start-upami i wiele z nich będzie rezygnować z niektórych procesów na rzecz outsourcowania ich do środowisk start-upowych" – prognozuje dyrektor. Jak dodaje, dziś "praktycznie każda większa, znana korporacja w Polsce ma jakiś program – CSR-owy, komercyjny czy inwestycyjny – nastawiony na współpracę ze start-upem".

 

PAP - Nauka w Polsce

 

bko/ ksk/

Podziel się
Ocena: 0 głosów

Logowanie



Nie pamiętam hasła

Rejestracja

Komentarze: 0
Skomentuj Zobacz wszystkie  

Uwaga Redakcje!

Wszelkie materiały PAP (w szczególności depesze, zdjęcia, grafiki, pliki video) zamieszczone w serwisie "Nauka w Polsce" chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

 

PAP S.A. zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z Serwisu Nauka w Polsce pod warunkiem mailowego poinformowania nas raz w miesiącu o fakcie korzystania z serwisu oraz podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu: Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl a w czasopismach adnotacji: Źródło: Serwis Nauka w Polsce - www.naukawpolsce.pap.pl. W przypadku portali społecznościowych prosimy o umieszczenie jedynie tytułu i leadu naszej depeszy z linkiem prowadzącym do treści artykułu na naszej stronie, podobnie jak to jest na naszym profilu facebookowym. 

 

Powyższe zezwolenie nie dotyczy: informacji z kategorii "Świat" oraz wszelkich fotografii i materiałów video.

 

Informacje tekstowe z kategorii "Świat" można pozyskać odpłatnie abonując Serwis Nauka i Zdrowie PAP. Serwis ten zawiera ponadto wiele innych najnowszych doniesień naukowych z zagranicy oraz materiałów dotyczących szeroko rozumianej problematyki zdrowotnej. 

 

Informacje na temat warunków umowy można uzyskać w Dziale Sprzedaży i Obsługi Klienta PAP, tel.: (+48 22) 509 22 25, e-mail:  pap@pap.pl

 

Informacje o przedruku artykułów z Serwisu Nauka w Polsce, prośby o patronaty medialne, informacje o prowadzonych badaniach, organizowanych konferencjach itd., prosimy przesyłać na adres: naukawpolsce@pap.pl

 

 

Najpopularniejsze materiały

więcej

Książka

Jak promować naukę? Jest nowy, bezpłatny poradnik Jak promować naukę? Jest nowy, bezpłatny poradnik

Jak opowiadać o nauce Kowalskiemu? Gdzie i kiedy promować wyniki badań naukowych? Jak się przygotować do wykładów popularnonaukowych czy wywiadów telewizyjnych? - odpowiedzi na te pytania naukowcy znajdą w bezpłatnym poradniku pt. "Sztuka promocji nauki" wydanym przez OPI.

Więcej

Myśl na dziś

Naukowcy usiłują przekształcić to co niemożliwe – w możliwe. Politycy często chcą przekształcić to co możliwe – w niemożliwe.
Bertrand Russell

Nasz blog

Przełamując efekt Matyldy Przełamując efekt Matyldy

Maria Skłodowska-Curie czy Katherine G. Johnson to kobiety nauki, które odniosły sukces, przełamały społeczną nieufność, zdobyły zasłużone laury, a ostatnio "upomniało się" o nie kino. Jednak tych, których wybitne dokonania naukowe długo pozostawały w cieniu i wciąż są mało znane jest wiele. Cecilia Payne-Gaposchkin, Jocelyn Bell Burnell czy Trottula, to tylko niektóre z nich.

Więcej

Tagi

-->