06.05.2024
03.10.2014 aktualizacja 03.10.2014

Weekend niskich temperatur w Koperniku

Rysowanie piorunami i podglądanie kosmicznych cząstek, to niektóre atrakcje weekendu niskich temperatur w warszawskim Centrum Nauki Kopernik. 4 i 5 października placówka dla swoich odwiedzających przygotowała zajęcia "Fizyka Na Zimno".

"Fizyka to szkolny postrach humanistów i nocny koszmar artystycznych dusz. Pora przełamać lęki, podejść do niej na zimno i przekonać się, jaka potrafi być fascynująca. Przecież towarzyszy nam na co dzień - kiedy rozcieramy zmarznięte ręce, gotujemy wodę na herbatę, gramy w piłkę. Fizyka drepcze nam po piętach w każdym momencie i każdym miejscu" - informuje rzecznik prasowy CNK Katarzyna Nowicka.

Jak zapowiada, przygotowując się do nadchodzącej zimy, goście CNK będą mogli skupić się na zagadnieniach związanych z niskimi temperaturami. W programie wydarzenia znalazło się m.in. rysowanie ... piorunami. Za pomocą niewielkiego generatora Tesli i emitowanych przez niego iskier będzie można stworzyć niezwykły napis.

Dzięki komorze mgłowej goście "Kopernika" zobaczą też ślady mknących przez atmosferę i rozpędzonych do ogromnych prędkości, cząstek promieniowania kosmicznego. Każdy będzie mógł też samodzielnie wytworzyć swój własny hologram i przekonać się, że lodówka jest w rzeczywistości grzałką, a zasadę jej działania często wykorzystujemy w upalne dni. Z kolei kamera termowizyjna pokaże zmieniające się temperatury.