26.04.2024
16.05.2016 aktualizacja 16.05.2016

Instytut Systematyki i Ewolucji Zwierząt PAN z logo HR Excellence in Research

Źródło: mat. prasowe Źródło: mat. prasowe

Instytut Systematyki i Ewolucji Zwierząt Polskiej Akademii Nauk otrzymał prestiżowe logo HR Excellence in Research, przyznawane przez Komisję Europejską. Otrzymują je instytucje spełniające europejskie standardy w badaniach naukowych i zatrudnianiu naukowców.

Logo HR Excellence in Research nadawane jest przez KE instytucjom, które wdrażając zasady Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu Postępowania przy rekrutacji pracowników naukowych, tworzą przyjazne środowisko pracy i rozwoju. Jednostki otrzymując logo zobowiązują się do tworzenia sprzyjających warunków pracy, rozwoju kariery oraz przejrzystych procesów rekrutacji pracowników naukowych.

Instytut Systematyki i Ewolucji Zwierząt Polskiej Akademii Nauk jest siedemnastą instytucją w Polsce, która otrzymała logo HR Excellence in Research. "W dniu 01.10.2015 roku ówczesny Dyrektor Instytutu prof. Zbigniew M. Bocheński podpisał deklarację poparcia zasad Europejskiej Karty Naukowca i Kodeksu Postępowania. Zaledwie siedem miesięcy później ISEZ PAN otrzymał prawo do posługiwania się logo" - informują przedstawiciele instytutu.

Wyróżnienie otrzymały już dotąd: Instytut Psychologii PAN w Warszawie oraz Instytut Centrum Zdrowia Matki Polki w Łodzi, Uniwersytet Gdański, Instytut Niskich Temperatur i Badań Strukturalnych, Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa PAN, Instytut Technologii Elektronowych, a także Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa PIB. Logo ma także Instytut Agrofizyki PAN w Lublinie, Wrocławskie Centrum Badań EIT+, Instytut Chemii Fizycznej PAN, Instytut Fizyki PAN, Instytut Genetyki Roślin PAN, Międzynarodowy Instytut Biologii Molekularnej i Komórkowej, Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN, Uniwersytet Mikołaja Kopernika oraz Fundacja na rzecz Nauki Polskiej.

Przyznawanie logo jest jednym z działań Komisji Europejskiej w ramach strategii Human Resources Strategy for Researchers, nakierowanej na zwiększanie atrakcyjności warunków pracy naukowców w UE. Działania te mają przyczynić się do zwiększania liczby pracowników naukowych instytucji europejskich. KE wspiera instytucje wdrażające zasady Europejskiej Karty i Kodeksu, organizując spotkania i dyskusje z udziałem zaangażowanych instytucji. A ponadto promuje takie instytucje wśród międzynarodowych organizacji i naukowców jako te, które zapewniają naukowcom najlepsze warunki pracy i rozwoju.

Znak HR Excellence in Research nie jest przyznawany na zawsze. Posługujące się nim instytucje co dwa lata podlegają kontroli Komisji Europejskiej. W przypadku stwierdzenia uchybień, prawo do używania znaku może zostać cofnięte.