28.10.2020
PL EN
30.09.2020 aktualizacja 30.09.2020

Katowice/Studenci Uniwersytetu Ekonomicznego zadowoleni z zajęć online, ale chcą być na uczelni

Fot. Fotolia Fot. Fotolia

Studenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach są zadowoleni z zajęć online, mają doświadczenie w posługiwaniu się służącą do tego celu technologią i pozytywne nastawienie do niej, chcą jednak uczestniczyć także w stacjonarnych zajęciach - podała uczelnia.

To wyniki badania, przeprowadzonego w maju i czerwcu tego roku przez jej dwoje badaczy – Marię Rizun i Artura Strzeleckiego - na grupie blisko 1700 studentów studiów licencjackich, magisterskich oraz stacjonarnych i niestacjonarnych po tym, jak pandemia COVID-19 spowodowała przejście uniwersytetów z tradycyjnej formuły stacjonarnego nauczania na zdalne.

Badacze zwrócili między innymi uwagę na to, jaki wpływ na akceptację nauki zdalnej mają doświadczenie w korzystaniu z technologii i zadowolenie z poziomu zajęć online.

Badanie wykazało, że studenci mieli wrażenie, iż nauczanie na odległość w średnim stopniu poprawia ich efektywność i produktywność. Ocenili służące do tego celu narzędzia jako intuicyjne. Generalnie czują się swobodnie korzystając z internetu i komputera. W badaniu wskazali, że będą często korzystać z tej formy nauczania.

Tym niemniej, mimo ogólnie pozytywnych opinii o kształceniu na odległość, studenci woleliby wrócić do tradycyjnego nauczania. Doskwierał im bowiem brak kontaktu osobistego zarówno z wykładowcami, jak i innymi studentami; wskazywali ponadto, że nie wszystkie przedmioty można równie skutecznie wykładać w trybie nauki zdalnej. 

PAP - Nauka w Polsce, Anna Gumułka

lun/ agt/

Copyright © Fundacja PAP 2020