04.05.2024
01.03.2014 aktualizacja 01.03.2014

Ruszają Naukowe Czwartki w BayLab w Warszawie

Warsztaty BayLab. Foto: Wojciech Gardas Warsztaty BayLab. Foto: Wojciech Gardas

Stół multimedialny z aplikacjami o zdrowiu, seria fascynujących doświadczeń, zabawy z mikroskopem – to tylko niektóre atrakcje, na które zaprasza salon popularnonaukowy BayLab w Warszawie. 13 marca rusza tam nowy program - Naukowe Czwartki.

Naukowe Czwartki będą odbywały się średnio co dwa tygodnie. BayLab zaprasza na nie dzieci od 8. roku życia wraz z opiekunami. To element programu promowania nauki Making Science Make Sense.

"Nauka jest fascynująca i zmienia nasze życie na lepsze. Wszystkich, którzy chcą się o tym przekonać – szczególnie rodziców z dziećmi - zapraszamy na Naukowe Czwartki w BayLabie" – mówi Monika Lechowska, dyrektor komunikacji z firmie Bayer Sp. z o.o.

W salonie BayLab młodzi badacze mogą odkrywać pod mikroskopem fascynujące szczegóły np. komórek narządów, roślin i owadów. Atrakcją salonu jest stół dotykowy z wieloma aplikacjami. W części multimedialnej salonu można oglądać filmy popularnonaukowe, w tym 3D, ukazujące wpływ nauki na nasze życie.

W części laboratoryjnej salonu można samemu przeprowadzić szereg doświadczeń przy wykorzystaniu sprzętu diagnostycznego i odczynników. Zbadamy tu m.in. zawartość witaminy C w owocach i warzywach, dowiemy się, jak pracuje nasze serce, jak w oku powstaje obraz, który widzimy, oraz jak dbać o nasze zwierzęta, by były zdrowe.

BayLab to drugi w Europie - po Niemczech - salon popularnonaukowy, stworzony przez Bayer. Salon wpisał się już do krajobrazu instytucji popularyzujących naukę.

Chętni do udziału w Naukowych Czwartkach powinni się zarejestrować na wybrany termin na stronie: www.baylab.bayer.com.pl.

BayLab dzieli się przykładami praktycznych doświadczeń na stronie www.facebook.com/BaylabPolskasą